sweb.cz/games.hry.pc

Recenze | Obrázky

MENU

TOPlist
THEME HOSPITAL

Simulace budování a spravování nemocnic s nadsázkou a humorem. Ukažte Rathovi kdo je v nemocnici skutečným pánem! Budovatelské a ekonomické simulátory (chcete-li tycoony) patří do úplně odlišné herní scény. Přestože před lety jich opravdu nebylo mnoho, v poslední době se tento žánr začíná docela rozmáhat. Existují tycoony simulující stavbu a údržbu ZOO, zábavného parku, města, dopravní společnosti, obchodu, kasina, školy či dokonce svého života. Nasimulovat lze prakticky v dnešní době všechno, někdy více povedeně, někdy méně. Simulátor vedení nemocnice rozhodně patří mezi ty simulace povedené. Téměř nepřekonatelná nemocniční atmosféra vzniká roku 1997 pod taktovkou velmi úspěšného výrobce počítačových simulací a her v té době, od Bullfrog a řadí se tak mezi další úspěšné tituly, jakými jsou nepochybně například Dungeon Keeper nebo Theme Park. Hra je jednoduchá, zábavná, vtipná, ale hlavně originální a tak brzy tato budovatelská strategie patří mezi nejlepší prodávané tituly nejen na PC, ale v roce 1998 vychází i na konzole PlayStation od Sony, kde se ovládá na strategii velmi komfortně a jednoduše. I když hra není nejmladší, vypadá pořád skvěle!

Přestože hra je stará skoro deset let, nevypadá vůbec špatně. Sami jsme se divili, co dokáže 256 barev při rozlišení 640x480. Místnosti a jednotlivá oddělení jsou pěkně barevná, vykreslená, a i přes těch 256 barev vypadají celkem věrohodně. I postavy jsou pěkně ztvárněné a animované, nechybí propracované detaily animací nemocničních přístrojů a činností. Po velmi povedeném intru (význam slova „povedeném“ může být pro každého jiný), kdy doktor rozřeže svého pacienta motorovou pilou, jste již dokonale naladěni na samotnou hru (opět jak kdo). Napíšete svoji přezdívku a ve vtipném menu, kde na jednotlivé možnosti dopadá stín ukazovátka, který drží starý doktor s nápisem KICK ME na zádech, klikáte na Začít hru (Theme Hospital je i v češtině). Hra se dá hrát mimochodem i po sítí, kde soupeříte, která nemocnice bude dosahovat lepších výsledků.

Díky tomu, že tvůrci do titulu začlenili pouze mise, nikoliv i volnou hru, hra neomrzí. Každým novým levelem se hra mění. Nejen, že začínáte pokaždé svou nemocnici budovat prakticky od píky, ale přiděleného prostoru ubývá, ordinací a přístrojů přibývá, obtížnost se stupňuje, bankéř je čím dál tím víc lakomější a zaměstnanci po svém platu lačnější.

Svou kariéru začínáte coby ředitel jedné malé polikliniky na předměstí jednoho městečka a vašim úkolem bude přejít přes deset, ne vždy jednoduchých misí, potažmo nemocnic a dostat se do ligy nejvyšší, tedy koučovat prestižní soukromou nemocnici v New Yorku, ovšem v cestě za slávou vám bude stát mnoho překážek s kterými je nutno si poradit.

V prvním kole můžete zvolit, zda chcete hrát s nápovědami nebo bez nich. Pro ty, co hru hrají poprvé je samozřejmě lepší hrát s nápovědami, protože se včas dozvíte, jakou místnost máte kde postavit a kdo že v ní bude ordinovat. Místností je ve hře spousta, méně již typů zaměstnanců (doktoři, zdravotní sestry, správci a recepční), stavět můžete ordinace, vyšetřovny, lékárny, lůžková oddělení, operační sály, hustilky (speciální místnost pro případ Nafouknutá hlava, kdy doktor vaší obrovskou hlavu propíchne a nahustí ji na správnou velikost), sekáčky (pacient s dlouhým jazykem přijde k přístroji a ten mu ho zkrátí), výzkumná oddělení (slouží k odhalení nových chorob), rentgeny, scannery, a další, k dispozici máte také záchodky, odpočívárny i školící střediska, kde si doktoři mohou dodělat atestace nebo dál zlepšovat své skill body.

Je vám nemocnice malá? Nevadí, můžete si hned přikoupit sousední pozemek a postavit část zařízení i tam!

Všechny místnosti v nemocnici, včetně chodeb lze dovybavit. Můžete nakupovat topení, květiny, hasící přístroje, které se zvlášť hodí, když se některý přístroj porouchá, odpadkové koše, jinak byste měli na podlaze pěkný nepořádek a na chodby je nutné hlavně umístit lavičky a automaty na nápoje. Pacienti jsou v tomto ohledu velmi nároční, ale to se jim nelze divit, vám by se také nelíbilo v čekárně stát a ještě k tomu mrznout. Když bude v nemocnici málo topení, vaše nemocnice se v seznamu čtyř nejlepších nemocnic ve městě propadne o nějaký ten stupeň níž, stejně tak jako při větším procentu úmrtnosti, výskytu epidemií, nespokojenosti nebo při nižších výdělcích.

A jsme zase u financí. Hned vedle prestiže a počtu vyšetřených pacientů je nejdůležitějším měřítkem umění financovat. Vaše lékařské služby nesmí být levné ani drahé, můžete si půjčovat, ale i bankéř má svou finanční hranici. Za vydělané peníze tedy nebudujete jen nemocniční prostředí a neplatíte drahé účty za vytápění, ale najímáte také zdravotní personál. Jak jsme si již představili výše, jedná se o vzdělané doktory, pracovité a příjemné sestřičky, správce-kutily v nejlepších letech a v neposlední řadě také recepční s příjemným hlasem.

Kromě klasických pacientů musíte zvládat čas od času i přednostní případy z havárii nebo epidemii, kde máte za úkol v časovém limitu ošetřit daný počet postižených ve své nemocnici. Když tento úkol splníte, nejen že ošetření pacienti dobře platí, ale máte i další bodíky k prestiži, která zvyšuje návštěvnost a popularitu. Tu navyšuje také například návštěva V.I.P osoby, která vám přidá i finanční ohodnocení nebo také celoroční soutěže, ze kterých si vždy odnesete nějaké ty ceny a finanční i reputační odměny.

Nemocnice se v každém levelu neustále mění. Ve hře je celkem 10 levelů, přičemž už ten pátý vám dá docela zabrat. Když to nejsou zrovna nelehké cíle, jako ošetřit 200 pacientů, nedosáhnout pěti mrtvých, nebo vydělat 250 000 dolarů, cestu vám zkříží četná zemětřesení, krysy (které můžete jako bonus střílet na chodbách, pokud budou vaše prstíky dostatečně hbité), epidemie nebo marťani. Skutečně se dá říct, že se při hře nebude nikdy nudit, naopak je to fuška kočírovat takový příjemný blázinec!

Nevadí, můžete si hned přikoupit sousední pozemek a postavit část zařízení i tam!

/end

sweb.cz/games.hry.pc | 2007